چند ده روز هست که خواب ده دقیقه‌ای روزانه را تجربه و تکرار می‌کنم.

الان به این نتیجه رسیدم که آن‌قدری مفید و انرژی بخش است که می‌توانم اینجا هم بنویسم تا اگر کسی نمی‌دانست اقلا امتحان کند، شاید رستگار شد، برای دستمزد به یک صلوات هم راضی‌ام که برای خودم بفرستید.

اینکه گفتم می‌خوام بنویسم، به این معنی نیست که قرار باشه به تحقیقات در این مورد اشاره کنم، چون با یک جستجوی ساده اینترنتی عبارت ten minutes sleep می‌شود آنها را خواند. مثل مطلب فوربس که از نتایج تحقیقات مرتبط یبا این موضوع گفته است.

[Forbes | Why You Should Take a 10-Minute Nap Every Day]

فقط یادتان باشد که اگر عصر‌ها کمی انرژی کمتری نسبت به ابتدای روز دارید می‌شود با ده دقیقه(نه حتی پانزده دقیقه، یا پنج‌تا یا بیست دقیقه)، تاکید می‌کنم با ده دقیقه خواب می‌شود انرژی را برای ادامه آن روز بازیابی نمود، تا Alertness خودمان را بالا ببریم. زمانش آن‌قدری هم نیست که بگویید نمی‌خواهم زمانم را با این روش هدر بدهم، پس به‌جایش قهوه یا چای می‌نوشم!

فقط می‌ماند آنجا که روزهای اول تا چشم بر هم می‌گذاریم آلارمی که برای ده دقیقه کوک کرده‌ایم بیدارمان خواهد کرد، اما تا آنجا که در مورد مغز می‌دانم(و اگر اشتباه نکنم) مغز یاد می‌گیرد، یاد می‌گیرد اگر زودتر نخوابد آلارم و زنگ مهلت اضافه‌تری به او نخواهد داد.

حالا می‌شود عنوان این نوشته من را بهتر درک کرد، اینکه اگر می‌شد آن را فروخت چقدر مردم حاظر بودند برای این کالای ارزشمند خرج کنند؟ شما بگویید.

اگر نظر من را بخواهید، می‌شود پیش‌بینی کرد اگر آن را برای فروش می‌گذاشتند، احتمالا نامش را «بسته‌ی انرژی‌زایِ صد درصد ارگانیکِ بدون عوارضِ جاست ده مینیت بِکَپ» یا چیزی در این میانه می‌گذاشتند که احتمالا برنامه‌اش ابتدا در ماهواره و مدتی بعد که رویشان بازتر شد با تصاویر متفاوت اما با همان سبک و روال در تلوزیون ملی پخش می‌شد. قیمتش را هم که قرار شد خودتان پیشبینی کنید.

ته‌نوشت یک: ممکن است هنگامی که صدای زنگ بیداری را می‌شنوید اصلا نخواهید بیدار شوید، می‌دانم که می‌تواند سخت باشد. اما می‌دانید که

عادت می‌کنیم.

ته‌نوشت دوم: این نوشته را می‌توان یک مصداق دیگر از نوشته راه حل های ساده‌ی مشکلات پیچیده نوشته محمدرضا شعبانعلی هم دانست، اینکه برای بدست آوردن هشیاری بیشتر الزاما قرار نیست چندصد هزار تومان خرج کرد، یا به سمینارهای افزایش انرژی رفت یا حتی کتاب‌های متنوعی را خواند و به همه‌ی توصیه‌هایش عمل کرد. یک تغییر کوچک در عادت‌های کوچکمان می‌تواند در خروجی ما(که چند سال دیگر است) تغییری بزرگ بسازد، اصلا اثر پروانه‌ای همین بود دیگر.

کیست که نخواهد با خوابیدن موفق‌تر شود!